V šestém ročníku jsme si zpestřili hodinu zeměpisu zajímavým pokusem. Abychom pokusu dobře porozuměli, nejdříve jsme si vysvětlili, co jsou to vrstevnice a jak se v mapě značí. Poté paní učitelka nachystala pomůcky k pokusu, mezi kterými byla brambora. Zpočátku jsme byli zmatení, k čemu vlastně bramboru použijeme. Po chvíli jsme to však pochopili.
Bramboru jsme rozkrojili napůl, aby mohla představovat tvar kopce. Vrcholem našeho kopce jsme propíchli párátko a bramboru položili na papír. Spodní okraj jsme obkreslili fixou. Postupně jsme z bramborového kopce odkrajovali centimetrové plátky, a zmenšovali tak výšku kopce. Vždy, když jsme kopec odkrojili, zase jsme ho obkreslili na papír. Postupně nám tyto obkreslené kružnice začaly vytvářet tvar kopce tvořený vrstevnicemi, jak jej známe z mapy.
Podívali jsme se na vytvořené vrstevnice a porovnali je s tvarem brambory. Zkusili jsme také naplánovat co nejsnazší trasu zdolání kopce, jako bychom šli na skutečný výlet, z čehož jsme si odnesli vzácný poznatek: "Tam, kde jsou vrstevnice hustě zakreslené, chodit nebudeme. Je to buď hodně do kopce nebo strmě z kopce."